MEGAPIXEL
Jeden ze sloganů společnosti MEGAPIXEL hlásá: „SHOW, DON’T TELL.“ E-shop na tento claim navazuje a je skutečným domovem pro všechny vizuální tvůrce. Najdete zde magazín s články o focení, fotoškolu s návody a také unikátní galerii. Současná verze megapixel.cz je za dobu naší 15leté spolupráce čtvrtým redesignem. Při každém redesignu posouváme laťku českého e-commerce o kousek výše a každá z verzí je oceňovaná jak odbornými porotami při soutěžích, tak především zákazníky Megapixelu.
Jednička v prodeji fototechniky
Kamenné prodejny MEGAPIXELu jsou zařízeny v duchu Social Store. To je koncept obchodu, kde se vlastně ani necítíte jako v obchodě. Z prodejce se tady stává průvodce, který s vámi o produktech diskutuje a vede vás. Atmosféru Social Store jsme přenesli i do e-shopu, kam se rádi vrátíte, i když zrovna nenakupujete. Přitáhnou vás kurzy, galerie i bohatý magazín.
Náhled webu na různých zařízeních
Těsné propojení fotografů s e-shopem
Díky své věrné komunitě tvůrců nabízí Megapixel unikátní možnost propojit zákaznický obsah s prodejní částí. Často se tak pyšný zákazník setká se svojí fotkou v detailu produktu, kde tato fotografie dále pomáhá v rozhodování novým zákazníkům. Detail produktu je však jen jedno z desítek míst, kde velmi těsně propojujeme komunitní Megapixel obsah s prodejní částí. A právě toto propojení, dělá e-shop Megapixel v rámci českého e-commerce tolik unikátní.
Vizuální čistota pro další dlouhé roky rozvoje
Při redesignu 2020 jsme kladli důraz na maximální přehlednost. Z e-shopu jasně vystupují fotky produktů a samotné fotografie, které zákazníci Megapixelu s technikou tvoří. Čistý design založený na typografii a práci s obsahem pak dává záruku, že bude aktuální i modulárně rozšiřitelný v dalších letech při kontinuálním vývoji.
Vychytávky, které jinde nenajdete
Prohlédněte si, jak e-shop vychází vstříc zákazníkům a aktivně prodává.
Špičkové fotografie produktů
Produktové fotografie na Megapixelu jsou detailní, perfektně ostré na všech zařízeních a dostatečně velké. Přesto zabírají jen minimum místa díky úspornému formátu webp.
ZavřítRychlý výběr produktových sad
Produktové sady jsou důležité jak pro zákazníky, tak po obchodní stránce. Pro nový web jsme zapracovali přepínač sad hned na začátek detailu produktu pro jejich snadný výběr.
ZavřítTo nejdůležitější na jednom místě
Těsné propojení prodejen s e-shopem na jedné obrazovce. Prodejny jsou u tlačítka Přidat do košíku a zákazník má tak na první pohled přehled o možnostech nákupu online i offline.
ZavřítOdborné i zákaznické hodnocení
Podrobná recenze od Megapixelu i hodnocení přímo od zákazníků. Vše na jednom místě.
ZavřítUkázkové snímky přímo od členů galerie
Podívejte se, jaké úžasné snímky můžete díky tomuto fotoaparátu zachytit. Unikátní obsah od členů galerie – exkluzivně jen na Megapixelu.
ZavřítDoporučené objektivy podle žánru
Který z mnoha nabízených objektivů je pro můj styl focení nejvhodnější? S tímto už si zákazníci nemusí lámat hlavu. Objektivy tříděné podle fotografického žánru i s ukázkovými snímky nabízí stejnou pomoc při rozhodování jako prodejce na prodejně.
ZavřítPřehledně tříděné příslušenství
Všechno kompatibilní příslušenství na jednom místě a přesto perfektně přehledné díky rozdělení do kategorií.
ZavřítBazar je rovnocenný způsob nákupu
Koupě použitého zboží je v komunitě fotografů velké téma. Proto máme přímo v detailu produktu možnost hlídat stejný typ produktu v bazaru, či pokud je k dispozici, rovnou jeho koupi.
ZavřítNejčastěji porovnávané produkty
Víme, které produkty naši zákazníci mezi sebou nejčastěji porovnávají. Těchto dat využíváme pro zobrazení nejčastěji porovnávaných variant dalším zákazníkům. Tím opět pomáháme s výběrem – podobně jako na prodejně, kdy vám prodavač nabídne dvě, tři alternativy.
ZavřítUnikátní galerie fotek, videí a grafických prací
Unikátní galerie a místo setkávání fotografů. Galerie je nejen místo pro vzdělávání, inspiraci a soutěžení, ale její hodnotný a parametricky uspořádaný obsah využíváme napříč webem, kde pomáhá s výběrem dalším zákazníkům.
ZavřítBlesková odezva, okamžitá validace a mnoho dalšího
V redesignu jsme se zaměřili na rychlost načítání důležitých stránek, které jsou potřeba pro nákup produktu. Kategorie produktů se vypisují z databáze Elasticsearch, která obsahuje připravené informace přímo pro potřeby efektivního a rychlého filtrování prostřednictvím parametrického filtru. Stejně tak našeptávání produktů a vyhledávání dokáže díky tomu rychle nabízet relevantní výsledky, včetně všech podrobností.
Průběh objednávky od vložení do košíku po dokončení objednávky je optimalizován tak, aby uživateli nabízel okamžité validace vstupních formulářů ještě před jejich odesláním. Samozřejmostí jsou uživatelsky přívětivá upozornění na nedostatky přímo u vstupních políček.
Interně je e-shop pokryt z velké části automatickými testy v technologii Cypress, které při každé úpravě automaticky projdou důležité procesy jako výkup produktů, průchod objednávkou, obsahové stránky a magazín.
Třešnička na dortu? Retina rozlišení pro dokonalý požitek z obrazu
Co by to bylo za web pro milovníky fotek bez dokonale ostrého obrazu? Pokud máte zařízení s retinou, vychutnáte si MEGAPIXEL v plné kráse. Maximální rozlišení oceníte hlavně u nástrojů, které srovnávají obrazovou kvalitu jednotlivých fotoaparátů a objektivů.
Velké rozlišení přináší obvykle i větší datovou náročnost – ne tak na megapixelu, kde jsme místo jpg souborů použili progresivní WebP a šetříme tak až 40 % datové velikosti.
Článek o spuštění nového webu Megapixelu vydal Megapixel také ve svém Magazínu.
Na co jsme s klientem pyšní
- Zrychlení e-shopu díky použití technologie ElasticSearch
- Až 40% datová úspora díky WebP formátu fotek oproti jpg
- 14 000 aktivních uživatelů galerie
- Detaily produktů šité na míru typu produktu
- Těsné propojení komunity a e-shopu
- Zisk 1. místa WebTop100 2021 „Ecommerce projekt roku“
S Peckou spolupracujeme od roku 2005, od té doby se web Megapixelu čtyřikrát stal nejlepším e-shopem na WebTop100. Když si někdy říkám, že už není možné vymyslet něco nového a neotřelého, přijdou oni a přesvědčí mě o opaku.