5 vánočních SEO tipů pro zlepšení výkonnosti vašeho webu
Úspěšnost SEO ovlivňuje množství různých faktorů. Od technického provedení webu přes obsah až po celkový uživatelský zážitek. Pokud chcete, aby se váš web vyvíjel i v roce 2023, je třeba sledovat tyto faktory spolu s aktuálními trendy ve vyhledávání i samotnou konkurencí. Na co se ale zaměřit a co upřednostnit, aby váš web přiváděl vyšší návštěvnost a tržby z organického vyhledávání? Přečtěte si naše SEO tipy pro rok 2023!
1. Zkontrolujte technický stav svého webu
Dobrý technický stav webu je skvělým základem pro lepší hodnocení ze strany vyhledávačů a přivádění kvalitní organické návštěvnosti. Proveďte technický SEO audit, který dokáže odhalit aktuální problémy a věnujte pozornost pravidelnému monitorování – ať už průchodnosti, rychlosti načítání nebo uživatelské zkušenosti.
Důležitými faktory hodnocení budou i pro rok 2023 metriky Core Web Vitals, které reflektují rychlost načítání obsahu, interaktivitu uživatelů a vizuální stabilitu prvků na webu. Nadále zůstává důležitá optimalizace pro mobilní zařízení nebo dobře zvládnutá informační architektura webu, součástí které je třeba dostatečné interní prolinkování.
2. Zahrňte SEO aktivity do své strategie a plánování
Jsou SEO aktivity součástí vaší obchodní strategie? Často se na ně totiž zapomíná nebo jsou zařazeny jen okrajově. Přitom úzce souvisí se všemi oblastmi od vývoje a UX přes PPC reklamu až po podporu brandu. Vždy s vývojáři nebo UX designery proberte připravované změny na webu a zvažte jejich dopad pro SEO. Využijte data z PPC kampaní a zapojte podklady ze SEO analýz do copywritingu.
Vytvořte plán jednotlivých kroků a úkolů v rámci SEO, ujasněte si jejich přínos a nastavte jim priority. A to vše i s definováním cílů pro jednotlivé typy stránek – je vaším cílem zvýšení organické návštěvnosti, zvyšování tržeb nebo nižší bounce rate?
3. Nezapomínejte na analýzu klíčových slov
Chystáte se na tvorbu nového webu, redesign nebo jakoukoliv úpravu struktury? Bez klíčovky to prostě nepůjde. Dobře provedená analýza klíčových slov vám poskytne přehled o potřebách uživatelů a jejich způsobech vyhledávání. Může vám také hodně pomoci při vytváření nových vstupních stránek a ukázat vám, jak si stojíte ve srovnání s konkurencí.
Pokud chcete, aby váš web dokázal relevantně odpovídat na dotazy uživatelů, zvýšila se jeho dohledatelnost, ale nechcete investovat čas do tvorby obsahu, který nikdo nehledá, zahrňte analýzu klíčových slov jako základ všech aktivit.
4. Využijte strukturovaná data pro zviditelnění v SERPu
Dejte vyhledávačům vědět, o čem vaše stránky jsou. Toho dosáhnete, samozřejmě kromě dobře zpracovaného samotného obsahu, třeba přidáním strukturovaných dat. Pro Google nebo Seznam je vhodný formát Schema.org. Vyhledávače pak lépe pochopí o jaký typ obsahu jde a informace pak může zobrazovat v rozšířeném výsledku vyhledávání. Ten je navíc obohacen o zobrazení podstránek, obrázek, video nebo hodnocení produktů.
Dobře funguje i text v tabulkách, který můžete využít na formátování parametrů produktů.
Poměrně čerstvou novinkou je, že Google v reakci na novelu autorského zákona už nebude u zpravodajských webů zobrazovat náhledy článků v rámci rozšířeného výsledku vyhledávání. Ten často obsahoval obrázek a několik vět z článku. Tato změna se však zatím netýká jiných typů webových stránek nebo e-shopů, kde je možné zviditelnit se v rozšířených výsledcích i prostřednictvím blogového článku a lze použít strukturovaná data typu Article.
5. Optimalizujte obrázky
Pro mnohé obory může být zajímavá i organická návštěvnost z obrázkového vyhledávání. Nahlédněte třeba do Google Search Console (v části Výkon), kolik návštěvnosti obrázky přivádí vašemu webu. Zvýšení pozice či zviditelnění v obrázkovém SERPu můžete podpořit optimalizací jak po technické, tak po obsahové stránce.
Chcete-li zjistit, zda váš web může těžit z použití jiného formátu obrázku, využijte nástroj PageSpeed Insights. Report obsahuje seznam obrázků, které lze převést do efektivnějšího formátu. Pak už jen zbývá zvolit některý z kompresních formátů jako třeba WebP, JPEG nebo PNG.
Přidávejte do obrázků název či zajímavý popisek, prvek call-to-action nebo jméno brandu a otestujte, co pro vás funguje nejlépe. Nezapomínejte ani na atribut ALT nebo další strukturovaná data, která mohou vylepšit vaše hodnocení.
Závěr
Aby web i nadále plnil vaše obchodní cíle, je třeba, aby správně fungoval i po technické stránce. Pravidelný SEO audit pomůže odhalit potíže třeba s rychlostí načítání nebo průchodností webu. Myslete na to, že SEO aktivity úzce souvisí se všemi oblastmi od vývoje až po PPC reklamu a je třeba je zahrnout do vaší obchodní strategie. Jako základ všech svých aktivit využívejte analýzu klíčových slov. Díky ní získáte přehled o trendech, potřebách uživatelů i své konkurenci. Tvořte kvalitní obsah, podpořte ho s využitím strukturovaných dat a nezapomínejte na optimalizaci obrázků.
Sdílet na facebooku anebo twitteru