Co nabízí nové rozhraní AdWords
Stěhovali jste se někdy? Starý byt už jste znali zpaměti, ale ten nový? Nevíte, kde co je a trvá vám, než se s ním sžijete. A přesně to teď zažívají všichni PPCčkaři v novém rozhraní AdWords.
Google nabídl PPCčkarům nové rozhraní AdWords. Definitivní přestěhování do něj proběhne na začátku příštího roku. A my, co spravujeme PPCčka, teď zjišťujeme, co nabízí a jaká úskalí skýtá. Neradi bychom se spálili, ale taky chceme využít nový prostor, který jsme dřív neměli. Co je tedy v „upgradovaném“ rozhraní nového? Je toho víc než proklamovaná vyšší rychlost a nahrazení ozubeného kolečka třemi svislými tečkami.
Klávesové zkratky
Vlastnost, kterou ocení především váš karpální tunel. Po novém rozhraní se dá pohybovat prostřednictvím klávesových zkratek. Přesunujete se po přehledech, kampaních, sestavách, a dokonce je můžete stisknutím kombinace kláves i vytvářet. Jako například:
G a poté C – přechod na stránku kampaně,
G a poté J – přechod na stránku sestavy,
G a poté K – přechod na stránku s klíčovými slovy,
Shift + N – vytvoření nové položky. Tato zkratka funguje všude, kde je značka plus v modrém kolečku.
Všechny klávesové zkratky najdete v nápovědě Adwords. Pokud se vám nechce číst nápověda, zmáčkněte v rozhraní Adwords otazník.
Klávesové zkratky v AdWords
Rozšíření o propagaci
Ano, Google přidal do AdWords nové rozšíření reklam, které se jeví jako velmi praktické. Zvláště v českém prostředí, kde je sleva velmi výrazným přesvědčovacím argumentem k realizaci nákupu. Rozšíření si můžete nastavit podle sebe, dá se upravit jazyk, měna, začátek a konec akce a taky se dá zvolit typ propagace, respektive formát slevy:
- v absolutní částce,
- procentuální slevu,
- maximální částku slevy,
- maximální procento slevy.
Podrobnější informace o rozšíření najdete v nápovědě AdWords.
Rozšíření reklam o slevy
Pokud jste si stanovili podmínku, že zákazník slevu získá pouze po překročení předem stanovené hodnoty nákupu, můžete ji rovněž komunikovat prostřednictvím tohoto rozšíření, anebo přímo do rozšíření vložíte slevový kód.
Aby toho nebylo málo, pokud nabízíte slevu spojenou s příležitostí, svátkem, událostí, rozšíření o propagaci s tím počítá. Velmi rychle doplníte, k jaké příležitosti se akce vztahuje. Nutno dodat, že AdWords počítá, zatím, pouze s anglosaskými svátky. 28. říjen či 17. listopad v nabídce nenajdete.
Propojení akce se svátkem
Vstupní stránky
Nové rozhraní nabízí okno, kde je výkon vstupních stránek inzerátů. K čemu je to dobré? Pokud testujete různé vstupní stránky v kampaních, můžete se jednoduše podívat na kompletní přehled o jejich výkonu. Nutno dodat, že tento přehled není úplně nový. Vychází z metrik, které se v současném rozhraní nachází na kartě Dimenze – Koncová adresa URL.
Kontrola vstupních stránek
Souhrn na závěr
Pokud jste digitální marketér, určitě se vám občas stane, že ráno otevřete mail, kde klient zoufale lamentuje nad propadem výkonu svého e-shopu. Vy začnete zběsile klikat všude, kde to jde, nebo máte nastavené upozornění, pravidla, skripty… A jste v klidu, protože přesně víte, co se děje.
Netřeba uvádět, že druhá varianta je pro všechny strany jednoznačně přínosnější. Je příjemné, že Google AdWords podal pomocnou ruku prostřednictvím okna Souhrn. Tady máte přehledně naservírovanou celou řadu důležitých informací o výkonu, o změnách hledanosti a taky informace o jednotlivých zařízeních nebo statistiky aukcí vůči konkurenci.
Informace o konkurenci
A co ještě přibude?
Showcase – Výlohová reklama
Je pravděpodobné, že struktura vašich kampaní v Google nákupech kopíruje tzv. Bloomartyho koncept. Tedy větší důraz na uživatele, kteří jsou v pokročilejší fázi nákupního procesu, což v rámci zmíněného Bloomartyho reprezentuje 2. a 3. úroveň kampaní. Co ale dělat s tou první, cílící na nejobecnější klíčová slova, která prostě není pro inzerenta tak atraktivní?
Řešením může být tzv. Výlohová reklama – Showcase Shopping ads. Tento druh reklamy obsahuje informace o několika souvisejících produktech a zobrazuje se při hledání obecnějších vyhledávacích dotazů, které obsahuje výše uvedená 1. úroveň Bloomartyho struktury.
Inzerujete v Severní Americe? V tom případě můžete tento typ reklam spustit již dnes. Pokud se pohybujete jen v českém rybníčku, musíte si ještě nějaký čas počkat. Jak dlouhé to čekání bude, není zatím známo.
Příjmy domácností
Jak dobře znáte své zákazníky? Víte, z jakého sociálního prostředí pocházejí? Mají průměrné příjmy, nebo nemusí otáčet každou korunu? Tyto otázky se nové rozhraní pokouší rozklíčovat v rámci demografických údajů. Tento přehled zatím funguje pouze v USA, Japonsku, Austrálii a na Novém Zélandu. Google se zatím nevyjádřil, zda, a případně kdy, bude tento přehled dostupný i pro Českou republiku.
Na závěr vám přeji úspěšné sžití s prostorem a potenciálem nového rozhraní AdWords a opuštění toho starého bez jakéhokoli sentimentu.
Sdílet na facebooku anebo twitteru