Co přinesl Google Marketing Innovations Keynote
V úterý 10. 7. 2019 představil Google novinky v oblasti inzerce na své platformě. Jejich charakteristiku shrnul do tří termínů, které reflektují specifika aktuální doby. Jaké to jsou?
- Valuable – hodnotná/užitečná
- Trustworthy - důvěryhodná
- Transparent – transparentní
Sridhar Ramaswamy- Senior Vice President Ads na jevišti
Obecným trendem u uživatelů internetu je totiž neustále klesající důvěra v reklamu. Představitelé společnosti Google zmínili, že online inzerce by neměla být tapetováním digitálního prostoru, ale spíš plnit funkci asistenta uživatele při naplňování jeho cílů, záměrů.
Nedůvěra v online inzerci je mimo jiné umocněna čím dál širším sběrem osobních dat a následným nakládáním s nimi. V prezentaci byla opět zmíněna url adresa, která je dostupná všem uživatelům, kde zjistíte, co o vás Google souhrnně ví.
Co pro nás Google nově připravil?
Největší zájem bezpochyby sklidil nový modul Google Analytics, zatím v beta verzi. Jedná se o měření napříč zařízeními – cross device, které je zatím dostupné jen v BETA testu u vybraných účtů. My vám však už nyní můžeme slíbit, že je o co stát:-)
Responzivní reklamy ve vyhledávání
V oblasti vyhledávací sítě byly představeny responzivní reklamy ve vyhledávání. Systém AdWords, po zadání vstupů, sám vyhodnotí nejvíce funkční formulaci, kterou následně bude zveřejňovat.
Ukázka responzivních reklam ve vyhledávání z Google Marketing Keynote
Rychlost načítání stránek
Rychlost načítání stránky, ať už na PC nebo na mobilu, je jedním z klíčových faktorů kvality celého webu. V následujícím období spustí Google „Landing page speed score“, kde budou moci nejen markeťáci zjistit, jak si na tom stojí jejich web.
Podpora pro začínající a malé podnikatele
Významná část prezentace byla věnována malým či začínajícím obchodníkům, podnikatelům, startupům.
Pro ně chystá Google následující:
- Smart campaigns – jednoduše nastavitelné a spustitelné kampaně založené na machine learningu.
- Smart schopping campaigns – zjednodušené kampaně v Google nákupech, kde se feed automaticky generuje z webu/e-shopu.
- Local campaigns – kampaně s cílem zvýšit fyzické, reálné návštěvy kamenných prodejen.
- Hotel campaigns – speciální kampaně určené pro hotelový segment s cílem zvýšení bookingů.
- Auto optimized landing pages – nástroj pro tvorbu vstupních stránek inzerce.
- Grow with Google program – edukační program Google pro malé a začínající podniky.
Na závěr došlo i na již chvíli známou věc - rebranding celé inzertní platformy Google. Její počátky, resp. počátky DoubleClicku, se datují do roku 1996. Roku, kdy šel do kin film Space Jam a chlapecký boyband 'N Sync vydal novou desku :-). Český hokejový tým vyhrál mistrovství světa a fotbalový se umístil druhý na mistrovství Evropy. To vše patří do oblasti polozapomenuté historie.
Je tedy pochopitelné, že se samotný Google transformuje a mění, aby se nestal pouhým encyklopedickým historickým pojmem.
Zajímají vás novinky z Google Marketing Innovation Keynote detailně? Pusťte si celý záznam.
Google Marketing Innovation Keynote
Sdílet na facebooku anebo twitteru