Marketing Festival 2024 zpátky na brněnské scéně
Devátý ročník Marketing festivalu je za námi. Letos se nejčastěji skloňovalo téma umělé inteligence a jejího vlivu na online marketing. Mnozí se shodli, že současný způsob vyhledávání na Googlu brzy ustoupí nové formě kladení dotazů, která bude podobná interakci s ChatGPT. Stále však platí, že klíčem k úspěchu zůstává tvorba skutečně hodnotného obsahu. Jak letošní ročník hodnotíme my?
TOP 5 přednášek, které za nás byly pecka
Letos jsme vyrazili společně se zástupkyněmi naší sesterské firmy DesignVille a rovnou naši výpravu přejmenovali na #PeckaDesignVille. Představujeme vám naši TOP 5 – spíkry, kteří nás svými přednáškami zaujali nejvíc:
Tom Fishburne – Cesta zákazníka, která nikam nevede
Tom Fishburne ze společnosti Marketoonist nás bavil svými trefnými karikaturami, prostřednictvím kterých nás svým břitkým humorem varoval před největšími pastmi zákaznické zkušenosti. Doporučil pojmout inovace tak, aby pomáhaly zákazníkům, ne jen automaticky implementovat vše, co je nové. Vysvětlil, proč je špatná personalizace někdy horší než žádná personalizace, varoval před zahleděností marketérů do dat a zdůraznil, že marketing by měl být pro firmu příliš důležitý na to, aby ho řídilo pouze marketingové oddělení.
Steen Rasmussen – Data. Ropa 21. století: Pohon umělé inteligence i marketingu
Digitální analytik Steen Rasmussen nastolil otázku, jak skloubit „data oriented marketing“ s etikou a morálkou. Zdůraznil, že byznys je primárně o lidech a ne o nástrojích. Data považuje za novodobé zlato či ropu, pouze ale za předpokladu, že budou kvalitní. Vzhledem k časově náročnému vyhodnocování velkého množství dat doporučil zaměřit se pouze na údaje, které jsou skutečně důležité.
Jono Alderson – Král je mrtev: Svět bezobsažného marketingu
Energetická smršť v podobě přednášky Jona Aldersona byla příjemnou vzpruhou odpoledního bloku. Jono plynule navázal na Steenův výstup, když zmínil nekvalitní data jako překážku na cestě ke kvalitnímu obsahu. Zopakoval také známé pravidlo, že obsah je král, ale musí být hodnotný a skutečně řešit problémy zákazníků. Vymezil se vůči tvorbě obsahu s cílem zalíbit se vyhledávačům. Ideální je, když se pro uživatele stáváte jak prvním, tak posledním kliknutím.
Scott Brinker – Umělá inteligence a nová éra marketingu: vyhrajte technologickou revoluci!
Scott Brinker, uznávaný odborník v MarTech světě hovořil o tom, jak AI mění náš svět. Jako příklad uvedl, že v roce 2011 bylo pro marketéry k dispozici 150 nástrojů a v roce 2023 jich bylo již 11 038! Zmínil, že lidé hledají informace jinak než dřív a že svět svým způsobem mění každá nová technologie.
André Morys – Adaptuj se, nebo zemři: jak přežít ve světě neustálých změn
Přednáška Andrého Moryse byla perfektní tečkou za festivalovým dnem. André analyzoval desítky společností (mezi nimi Amazon, Uber, Booking nebo Tesla) a jejich fungování a objevil tajný vzorec, který značkám napomáhá k růstu a díky kterému přežijí i ve světě neustálých změn. Základní principy úspěšného digitálního růstu podle Andrého? Selhávejte, buďte agilní, testujte, ověřujte, řiďte se daty a změňte své chování.
Workshopový warm up
Den před velkým čtvrtečním finále jsme se rozehřáli na workshopech. Obrovský zájem nám v prvních vteřinách registrace trochu překopal plány. Ale ač si někteří z nás brousili zuby na jiné spíkry, všechna školení, která jsme absolvovali, byla skvělá.
Mihai Vinatoru: Harnessing AI and No-Code Tools for SEO
Tomáš Bukovský vyrazil na workshop se zakladatelem agentury DWF z Rumunska, Mihaiem Vinatoruem na téma využití AI pro SEO a to zejména s no-code nástroji. Mimo jiné si odnesl skvělý tip na plug-in GPT for Sheets and Docs, se kterým se dá práce s ChatGPT naboostovat a to i s velkým množstvím dat. Efektivita je trendy! Mihai předvedl ukázky propojení s dalšími nástroji, jako třeba Screaming Frog, Ahrefs, atd. A navíc nás nechal i nahlédnout pod pokličku toho, jak chystají obsah pro své klienty v agentuře DWF.
Radka Legerská: Management budování komunit: brand awareness v B2B
Michal a Katka Horákovi vyrazili spolu s DesignVille týmem na workshop Radky Legerské zaměřeného na B2B komunikaci a budování online komunit.
Martina Nečasová: Jak na produktová reels, která opravdu prodávají
Alena Vetchá vyrazila na školení produktových reels. V první části workshopu nám Martina Nečasová naservírovala základní pravidla, která se při tvorbě reels vyplatí dodržovat a prozradila, co z její praxe funguje a co ne. Ve druhé půlce nás už nešetřila 😀 Rozděleni do skupin, vybaveni světly a dalšími rekvizitami jsme měli za úkol všechny poznatky převést do praxe. Vzhledem k časové dotaci 1 hodina to byla poměrně výzva, které jsme se ale zhostili s vervou a se ctí. Výsledkem bylo 5 velmi povedených reels na produkty z řad kosmetiky nebo čokolády.
Příjemnou tečkou na závěr nabitého dne byla marketingová edice oblíbené akce SEO jako Brno, která se konala v moderním prostředí Clubco v areálu Vlněna.
Marketing festival – zpátky do minulosti
Nezastíráme, že Marketing festival milujeme a jsme jeho pravidelnými účastníky. V roce 2014 jsme dokonce měli tu čest sami se projít po prknech, která znamenají marketing – Tomáš Bukovský vystoupil s případovkou o kalkulačce dopravy na Baushop.cz.
Závěrečné dojetí
Rádi bychom poděkovali Jindřichu Faborskému a jeho týmu za úsilí a výbornou organizaci. Festival opět ukázal, že se online marketing neustále vyvíjí a že společná diskuse a výměna názorů jsou pro jeho další rozvoj klíčové.
Mimochodem, ač jsme pravidelnými účastníky Marketing festu, přesto si zde někteří z nás zažili své „poprvé“. Pro Michala a Katku to byla první společná konference – a rovnou takového kalibru!😉
V dubnu 2025 budeme znovu na značkách a těšíme se, jaká poprvé další ročník přinese!
Sdílet na facebooku anebo twitteru