Ovládněte zbožové srovnávače: Zbozi.cz (díl 3.)

Marketing

Třetí a zároveň poslední část seriálu o zbožových srovnávačích je tady. Dnes se dovíte, jak začít s inzercí na druhém největším tuzemském srovnávači – Zbozi.cz.

Na serveru Zboží.cz mohou inzerovat všechny e-shopy, které splní smluvní podmínky. Například musí mít na svém webu uvedeno IČO, kontakty, nákupní košík, obchodní podmínky, a také musí vlastnit svůj sortiment a spolu s ním i XML soubor, který odpovídá specifikaci Zbozi.cz.

zbozi.cz uvodni stranka

Úvodní stránka portálu Zboží.cz

Jak to funguje?

Prvním krokem je registrace e-shopu. Na e-mail vám přijde informace o přijetí požadavku. Vyřízení většinou trvá tři až pět pracovních dní. Druhým krokem je založení kampaně v administraci Zbozi.cz a nabití peněženky kreditem v klientském účtu Seznamu. Tady si dejte pozor, do které kampaně kredit nabíjíte. Pokud si nejste jistí, kontaktujte technickou podporu Seznamu, která vám ráda pomůže.

Zobrazení na detailu produktu

Zobrazování na detailu produktu funguje, stejně jako na Heurece, na principu aukčních prokliků. V praxi to znamená, že s pozicí e-shopu na přednostním výpisu (první 3 TOP pozice) můžete manipulovat pomocí snižování a zvyšování ceny za proklik. Toho docílíte buď změnou příslušného tagu v XML feedu (MAX_CPC), nebo přímo v administraci Zbozi.cz – v sekci „Položka“ – “Nastavení kampaně“. 

Víme, že bidování příliš velkého množství produktů může být oříšek. Přečtěte si proto několik našich tipů na bidingové strategie, o které jsme se s vámi podělili v prvním článku o srovnávačích. Můžete využít automatizační nástroje a chytré excelovské tabulky. 

zbozi.cz detail produktu

Detail produktu na Zbozi.cz

Fulltextové vyhledávání na Zbozi.cz

Jestli se zaměříte i na fulltextové vyhledávání a chcete, aby se vaše produkty ve fulltextu zobrazovaly výše, musíte je stejně jako v detailech produktů upřednostnit.  K tomu slouží tag MAX_CPC_SEARCH v XML feedu, případně nastavení ceny za proklik ve výsledcích vyhledávání v administraci Zbozi.cz. Zvýšením ceny za proklik ovlivníte i zobrazování produktů napříč kategoriemi, kde se zobrazují. 

zbozi.cz - fulltextove vyhledavani

Fulltextové vyhledávání na Zbozi.cz

A zase to párování

Pokud chcete inzerovat na detailech produktů, musíte produkty na Zbozi.cz nejdříve napárovat. Abyste párovacím procesem prošli bez větších obtíží, propisujte do feedu tato data: 

  • Název produktu <PRODUCTNAME>
  • EAN <EAN>
  • Popis produktu <DESCRIPTION>
  • Jméno výrobce <MANUFACTURER>
  • Správné propsání do kategorií Zbozi.cz <CATEGORYTEXT>
  • Cena produktu <PRICE_VAT>
  • Produktové číslo od výrobce <PRODUCTNO>

Ke změnám v XML feedu slouží on-line nástroje, jako je třeba Mergado

Pokud váš produkt neobsahuje EAN kód, je nutná alespoň 90% shoda názvu produktu s produktem na Zbozi.cz. Cena produktu je zároveň přirovnána k ostatním napárovaným položkám, pokud je dalece mimo uvedený rozsah (mechanismus Zbozi.cz jej určuje vždy s dostatečnou tolerancí), produkt se nenapáruje. 

Informace o spárovaných a nespárovaných položkách si můžete zobrazit v administraci Zbozi.cz v sekci „Párování“, kde najdete také ruční párovací nástroj. Ten slouží k napárování problémových produktů, které nedokáže robot Zbozi.cz ani po změnách v XML feedu napárovat sám. Produkty si můžete sami ručně napárovat k existujícím katalogovým produktům. Pokud je tam nenajdete, zažádáte o zařazení úplně nových produktů do katalogu. 

Stránka značky

Zajímavou možností propagace je také stránka značky. Pokud jste sami výrobci jedinečného sortimentu, případně jste jeho výhradní dodavatelé, můžete si na Zbozi.cz vytvořit vlastní stránku značky, kde se budou sdružovat všechny její produkty. Stačí, když požádáte podporu Zbozi.cz a pošlete jim podklady pro založení značky dle povinných kritérií.

Takto může vypadat stránka značky na Zbozi.cz

Obvyklé chyby, které Zbozi.cz trestá

Zbozi.cz má pro inzerenty stanovena určitá pravidla. Pokud je porušujete, zastaví vaši inzerci a při častých opakovaných přestupcích vám mohou dokonce zamezit přístup k účtu.

  • přidání více obchodů s identickým zbožím za stejné ceny
  • přiřazení produktu do nesprávné sazby DPH
  • duplikování položek v XML
  • popisek zboží neobsahující popis (informaci) o konkrétním produktu, ale reklamní sdělení
  • nabízíte zboží, které nelze zakoupit přímo v e-shopu
  • zavádějící název produktu, který neodpovídá povaze daného produktu
  • nadměrné opakování slov v názvu a popisu produktu
  • nefunkční odkazy na produkty

Shrnutí pravidel a penalizací pro Zbozi.cz najdete zde

Rady na závěr

  • Produktové kampaně v Skliku pracují s daty, která posíláte skrze XML feed ze Zbozi.cz. Dávejte si proto pozor na úpravy kategorizací a jiné zásadní změny. Úpravy nezapomeňte propsat také do Skliku, jestli ho využíváte. 
  • Pod jedním IČO si můžete zaregistrovat více e-shopů, ale musí nabízet rozdílný sortiment. 
  • Zbozi.cz chce nabízet svým uživatelům co nejrelevantnější výsledky. Snažte se, aby vaše produkty obsahovaly co nejvíc  informací. Ve tvrdé konkurenci i malý detail navíc může rozhodnout ve váš prospěch. 
  • Dejte svým zákazníkům vědět, že vám na nich záleží. Nabízejte zajímavé dárky a propisujte je do XML feedu na zbožových srovnávačích. Třeba se jim zalíbíte natolik, že při dalším nákupu nevyužijí srovnávač, ale půjdou rovnou za vámi. 

 

Další články o zbožových srovnávačích

Ovládněte zbožové srovnávače: Heureka.cz (díl 2.)

Ovládněte zbožové srovnávače: Úvod a obecné strategie (díl 1.)

Sdílet na facebooku anebo twitteru

Zpět nahoru