Označování produktů na Instagramu už i v Česku
Instagram nově umožňuje inzerentům označovat / tagovat produkty v organických příspěvcích. Na téhle funkci (tzv. product tagging) pracuje již nějakou dobu. Zpočátku byla spuštěna pouze v USA. V březnu se pak rozšířila i do některých evropských zemí. Česko mezi nimi ještě nebylo. Funkce se setkala s úspěchem, jak ze strany firem, tak i uživatelů, a proto Instagram funkci zpřístupňuje i dalším zemím, včetně Česka.
VIDÍTE. KLIKNETE. NAKUPUJETE.
Jde o to usnadnit a zpříjemnit uživatelům nákup. Chytře. Jednoduše. Rychle. E-shopu se zvedají tržby a zákazník má pohodlnější a jednodušší nákup. Prodejní příspěvek je vždy označen nákupní ikonkou tašky, jak vidíte na obrázku níže.
Naše sesterská firma DesignVille už tagování produktů na svém instagramovém profilu vyzkoušela.
Instagramový feed DesignVille - tagování produktů
Jak získat možnost nakupování na Instagramu
Jaké podmínky musí firma splňovat, aby měla možnost funkci využít? V první řadě musí prodávat zboží. Rozhraní zatím neumožňuje tagovat cizí produkty. Další podmínkou je mít aktivní business profil na Instagramu, který musí být propojený s katalogem produktů na Facebooku. Po splnění těchto požadavků Instagram prověří, zda je vaše firma splňuje a následně vám účet schválí.
Podrobně popsaný postup schválení ze strany Instagramu najdete tady.
Jak funkci nastavíte?
V sekci “Nastavení firmy” v aplikaci Instagram najdete možnost “Nakupování”, kde vyberete požadovaný katalog produktů, který tím propojíte s vaším firemním profilem. Samotné nastavení tagů je velice jednoduché a intuitivní. Stačí vybrat fotku, přidat popisek a pak označit produkty. Pro kompletní návod se vydejte do nápovědy Instagramu.
Označování produktů na Instagramovém profilu DesignVille - 1.část
Označování produktů na Instagramovém profilu DesignVille - 2.část
Nové možnosti a funkcionality Instagramu se šíří jako lavina. Tato sociální síť stále pracuje na zlepšovaní možností, jak pro uživatele, tak pro firmy. Sami jsme zvědaví, co přijde dál.
A co vy, používáte už na svém instagramovém profilu tagování produktů?
Sdílet na facebooku anebo twitteru