Produktový remarketing na Facebooku snadno a rychle
Jak rychle nastavit efektivní produktový remarketing na Facebooku?
Remarketing se stal standardní výzbrojí každého internetového marketéra. Na Facebooku donedávna moc možností, jak využít remarketingu, nebylo. I když se situace postupně mění, dynamický remarketing, jak známe z Adwords, zatím přímo z reklamního rozhraní Facebooku nespustíte.
Jak to funguje?
Systém Perfect Audience umožňuje nově nejen vytvářet remarketingové seznamy pro Facebook Ads jako známe z Adwords, ale také velice snadno uvedete do provozu vlastní dynamický remarketing. S využitím feedu pro Google nákupy vytvoříte dynamické reklamy pro dynamický remarketing v pravém sloupci i newsfeedu.
Pak už jen stačí vložit do stránek krátký javascriptový kód a čekat na první návštěvníky webu. Jakmile někdo na vašem webu zhlédne produkty, zapíše se do remarketingového seznamu a při nejbližší návštěvě Facebooku už se mu budou zobrazovat vaše reklamy s produkty, které si prohlížel!
Rychlá instalace
- Aktivujte si a nastavte účet na http://www.perfectaudience.com, doporučuji projít kompletní nastavení včetně konverzí
- Nastavte si propojení s Facebookem dle návodu v rozhraní
- Vložte do stránek remarketingový kód (asi vám bude muset pomoci váš programátor) A pozor, produktový remarketing se aktivuje odkomentováním řádku
// _pa.productId = "myProductId"; // OPTIONAL: Include product ID for use with dynamic ads - Nezapomeňte zasílat ID produktů shodná s ID produktů ve feedu pro Google Nákupy
- Připravte si publika těch návštěvníků webu, kteří nakoupili. Budete je potřebovat alespoň na čas ze seznamů vyloučit
- Počkejte, až systém posbírá dostatečná data a v roletce s typy kampaní se vám objeví možnost "Dynamic remarketing"
- Propojte systém PA s vaším feedem Google nákupů (systém vás navede). Zpracování feedu chvíli potrvá, zatím si prohlédněte jak PA funguje a zkuste založit nějaké kampaně
- Nyní už jen správně připravte inzeráty, kampaně a vylučte z publika návštěvníky co nakoupili, máte hotovo!
Nastavení kampaně
Systém vyžaduje minimální rozpočet 25USD na kampaň, ale nebojte se, útrata nebude velká. Zpočátku využijte optimalizovaný rozpočet, později až se rozkoukáte, můžete zkusit biddovat ručně, u většiny kampaní to ale není třeba, CPC se v průměru pohybuje kolem 0,07USD. Určitě vylučujte z kampaní návštěvníky, co nakoupili, ať nejsou naštvaní, že je pronásledujete produktem, který už si koupili.
Nastavení inzerátů
Po úspěšném importu feedu si můžete v sekci "Manage Ads" připravit matici pro produktové reklamy pro Newsfeed nebo pro pravý sloupec. PA vám umožňuje používat tři proměnné z feedu: jméno produktu, cenu a kategorii. Například zadáním {{ name }} se vám do titulku inzerátu načte z feedu název produktu, který návštěvník prohlížel.
Zkušení PPCčkáři samozřejmě zbystří. U pravého sloupce vzniká problém s dlouhými názvy produktů. Přesáhne-li většina vygenerovaných inzerátů povolenou délku, PA vám celou kampaň zablokuje. Řešil jsem tento problém tak, že jsem vytvořil vždy inzeráty s názvem produktu v nadpisu a druhou sadu inzerátů s názvem v popisu inzerátu. Dalším krokem je samozřejmě vytvoření speciálního feedu jen pro PA a zasílání upravených dat pro korektní zobrazení reklam.
Spuštěno a co dál?
Po spuštění zjistíte asi největší slabinu systému, už není moc co optimalizovat. Maximálně ohlídáte PNO, cenu za proklik a pohrajete si s biddingem. Můžete měnit a zkoušet textaci inzerátů, ale to je tak vše. Zkuste si také pohrát s různými publiky, která si vytvoříte například na kategorie, či nejnavštěvovanější produkty.
Na pokročilou optimalizaci, jako jste zvyklí z Adwords, zapomeňte. Otázkou je, zda je to vlastně třeba, i takto poněkud "tupě" běžící kampaně přinášejí zajímavé výsledky za poměrně nízký peníz. Nakonec, vyzkoušejte si to :)
Výhody
- poměrně snadná instalace a nastavení
- rozumná cena a kredit na vyzkoušení zdarma
- pro menší eshopy alternativa k velkým RTB systémům
- další doplňkový prodejní kanál
Nevýhody
- omezené možnosti optimalizace
- složitá práce s délkou textů pro reklamy
- inzeráty zobrazují cenu produktů včetně desetinné tečky 10.00
Odkazy
Karel Rujzl
Konzultant online marketingu
Sdílet na facebooku anebo twitteru