Rozhovor s PPCčkařem Karlem Rujzlem

Marketing

Pokračujeme ve zpovídání kolegů. Srdce Pecky tvoří nejen programátoři, ale i markeťáci. Chceme vám přiblížit jejich pracovní náplň. Zjišťujeme, co je na jejich oboru baví, co je inspiruje a jaké jsou jejich vize do budoucnosti. Tentokrát s Kájou.

Rozhovor s Karlem Rujzlem

Seznamte se s Karlem.

Karel je špičkový PPC specialista, který pro svou práci dýchá a umí nadšení přenést i na ostatní. Má prostě ten správný zápal pro věc. Karel byl v Pecce dlouhá léta marketingovým ředitelem a teď, i když je na volné noze, s námi spolupracuje a pravidelně za námi dochází. V rozhovoru jsme zabrousili k jeho začátkům a také k té věčné otázce, co na PPCčkách i po letech tak miluje.

Kájo, proč si vybral zrovna PPC?

Je to dnes už tak komplexní a zábavná práce, že jsem se do ní prostě zamiloval. Poznáš klientův business, seznámíš se zajímavými lidmi i obory a rozšiřuješ si obzory. Navíc se je pořád co učit a když se člověk učí, tak pomaleji stárne. Na to já slyším :)

Jak ses k nim dostal?

PPC mě bavily ještě, když jsem měl e-shopy. Jasně jsem věděl, že když do nich naleju peníze, na druhé straně se ty peníze vrátí. A to se mi moc líbilo. Navíc se PPC dají dělat v podstatě odkudkoli. Když jsem se po uzavření e-shopů rozhodoval co dál, PPC byly jasná volba.

Karel Rujzl na horách

Karel Rujzl na horách

Co tě na nich, i po letech, tak fascinuje?

Určitě ta šíře možností, co PPC systémy nabízejí, search, display, video, aplikace. Ono to může zvenku vypadat jako nuda, ale pro mě je to velké dobrodružství, kde je pořád co objevovat. Teď zrovna jsem na výpravě do krajiny Adwords scriptů a je to hodně napínavé.

Všichni tě znají hlavně jako PPCčkaře, ale víme o tobě, že se věnuješ i analytice? Co u tebe momentálně vede a proč?

No, analytika je pro mě ještě větší dobrodružství než všechny Adwords scripty :) Hrozně mě baví a myslím si, že každý PPC specialista by měl mít k analytice hodně blízko. Díky správně nastavenému měření a maximálnímu využití například dat v dataLayeru se dají PPC dělat mnohem lépe a efektivněji. Souvisí to s tou komplexností PPC. Dnešní PPC specialista toho musí vědět fakt hodně.

PPCčka se hrozně rychle mění. Jak se udržuješ v obraze? Co čteš, koho sleduješ, s kým konzultuješ?

Čtu. Čtu Twitter, sleduji Facebook skupiny a stránky, mám nastavené různé notifikace. A chodím mezi PPCčkaře, na různé akce. Úplně nejvíc mi pak pomáhá skupina kamarádů PPCčkařů, se kterými měníme zkušenosti a informace. Bez nich by to nešlo.

Karel má svou práci rád

Karel má svou práci rád.

Přihodíš nějaké konkrétní tipy, kde hledat a co číst?

Z českých zdrojů Markeeting.cz, uLab Blog, Vetrovka.cz, ppcnovinky.cz a Sklik blog, anebo zkus můj Telegram, se kterým si aktuálně hraju. Ze zahraničí PPChero, Search Engine Land, WordStream a Adwords Blog. Na Twitteru mám výběr PPC lidí, které sleduji. S kamarády a absolventy mých PPC školení se sdružujeme ve Facebook skupině I Love PPC ❤️.

Co si myslíš o věčném souboji Skliku a Adwords?

Já to jako souboj nevnímám, ale jsem rád, že se Sklik snaží držet s Googlem alespoň trošku krok a jsem rád, že tu Sklik máme. Plyne z toho pro nás mnoho výhod. Pokud navíc děláš třeba na klientovi, který inzeruje léčiva, tak teprve Sklik doceníš. To ovšem neznamená, že někdy nemám chuť někoho z Skliku chytit pod krkem a spáchat nějaký hrůzný trestný čin.

Karel v celé své kráse

Karel v celé své kráse

Co si myslíš o změnách v Google nákupech, kde má být umožněno zobrazovat produkty i z dalších srovnávačů zboží?

Někde jsem četl, krásný titulek na toto téma: „Google dostal pokutu za to, že je“. To asi vystihuje, co si o tomto tématu myslím.

Na čem zrovna děláš?

Dokončuji nastavení analytiky pro dva e-shopy, to mě hodně baví, už se to začíná rýsovat a data sbírat. To už je ta lepší fáze, než přetahování s developerem při implementaci :) Dále pracuji na jednom klientovi, který začíná na zelené louce, ale má velké ambice. Tím teď žiju hodně, není to jen o kampaních pro DO fázi, ale řešíme to víc do široka. Zároveň bojujeme u dalšího klienta s poklesem kampaní po vstupu velkého konkurenta na trh. To je PPCčkařská výzva. A do toho přepracovávám svoje školení PPC pro začátečníky na nové Adwords rozhraní. Jak vidíš, mám to hodně různorodé.

Karel přednáší

Přednášející Karel, jak jinak než s Větrovkou na slajdu

A kde se vidíš za 10 let?

Tak přesně tuhle otázku jsem na přijímacím pohovoru do Pecky nedostal, ale jednou to přijít muselo :)

Jaké PPC trendy čekáš v roce 2018?

Nejsu moc vizionář, ale nabízí se takové ty klasické věci, automatizace, smart bidding. Zvědavý jsem na kompletní přechod na nové rozhraní Adwords. A jsem zvědavý, jaká překvapení si na nás připraví v Skliku…

Napadá vás otázka, kterou byste Karlovi rádi položili? Tak směle do toho - napište nám ji do komentářů.

Sdílet na facebooku anebo twitteru

Zpět nahoru