SEO trendy v roce 2025
Organické vyhledávání stále vládne světu e-commerce a pro mnoho firem je hnacím motorem prodeje a příjmů. Je proto důležité nejnovější trendy ve světě SEO sledovat, ale hlavně – aktivně je implementovat do svých strategií. Po letech, kdy vyhledávání dominoval Google a prostředí SEO bylo relativně stabilní, se na konci roku 2024 více než kdy jindy nabízí otázka: Co bude dál?
Optimalizujte svou SEO strategii
Potřeba vyhledávat informace je stále velká, požadavky uživatelů se nezměnily, ale mění se prostředí vyhledávání. První pozice v SERPu na vybraná klíčová slova už v budoucnosti nemusí být nejdůležitější. Je potřeba věnovat pozornost i dalšímu obsahu na vašem webu pro záložky ve vyhledávání jako třeba obrázky, videa, produktové stránky, kontaktní informace pro lokální SEO nebo optimalizaci pro hlasové vyhledávání.
Uživatelé navíc vyhledávají i na dalších místech jako jsou sociální sítě nebo různé videoplatformy. Podívejte se proto na svou SEO strategii komplexně. Pokuste se propojit jednotlivá místa kvalitním obsahem a oslovte tak potencionální zákazníky v různých fázích vyhledávání.
Technické SEO bude důležitější než kdy jindy
Přestože má Google pokročilé mechanismy pro procházení a porozumění obsahu daného webu, klíčová bude i nadále technická optimalizace. Kvalitní informační architektura webu, interní prolinkování nebo i strukturovaná data mohou výrazně zlepšit způsob, jakým vyhledávače, ale i uživatele váš web procházejí a chápou.
Rychlost stránky a Core Web Vitals jsou již evergreenem, výrazně však ovlivňují uživatele na mobilních zařízeních. Pokud váš web nenabídne kvalitní mobilní prostředí, může mít problémy s umístěním.
Buďte napřed před konkurencí díky EEAT
Jedním ze základních principů, jak se zviditelnit ve vyhledávání, stále zůstává EEAT. Jedná se o zkratku Experience (zkušenosti), Expertise (odbornost), Authoritativeness (autorita) a Trustworthiness (důvěryhodnost) a je to koncept, podle kterého Google posuzuje kvalitu obsahu.
Recenze zákazníků, originální výzkumy a expertní informace budou v roce 2025 vaší tajnou zbraní. Analyzujte chování zákazníků využitím dat z interního vyhledávání vašeho webu, objevte vzorce používání produktů nebo zjistěte, co řeší uživatele s podporou nebo obchodním oddělením. Lépe tak naleznete mezery v obsahu a objevíte klíčová témata, která s uživateli rezonují.
Buďte transparentní a uvádějte zdroje informací, představte autory vašich článků. Místo pouhých odpovědí na jednoduché otázky bude důležité budování tematické autority.
AI je dobrý sluha, ale zlý pán
Není žádným tajemstvím, že umělá inteligence zcela otřásla prostředím SEO a stává se největším trendem i v budoucnu. Vzhledem k tomu, že začíná být integrovanou součástí vyhledávačů, je nezbytné zajistit, abyste byli v těchto nových výsledcích poháněných umělou inteligencí viditelní. Tyto systémy jako třeba Gemini, Microsoft Bing Copilot nebo ChatGPT generují odpovědi především z webů, které obsahují přesnou odpověď, dobře strukturované a aktuální informace.
AI pro vás také může provádět výzkum nadlidskou rychlostí. Dokáže shromáždit poznatky založené na datech nebo vytvářet hromadný doplňkový obsah. Jen byste ji neměli používat na všechno. Záplava průměrného obsahu totiž bývá jednou z nejčastějších chyb, kterou Google hodně rychle rozpozná.
Jaká je zde výzva pro rok 2025? Vyvážit automatizaci lidským vhledem a odborností, kterou můžete poskytnout pouze vy. Chcete-li skutečně vyniknout, využijte především své zkušenosti, které stojí za obsahem a dodejte mu tak autenticitu a důvěryhodnost, jež uživatelé i vyhledávače oceňují.
Zkontrolujte kvalitu svých zpětných odkazů
Zpětné odkazy budou i nadále důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače, protože pomáhají zlepšit viditelnost webu a jeho umístění ve výsledcích vyhledávání. Chcete-li zjistit, zda máte problém se zpětnými odkazy, musíte zkontrolovat aktuální stav svého odkazového profilu. Skvělé možnosti nabízí nástroj Ahrefs, Moz Link Explorer nebo třeba Majestic. Znalost stavu vašeho odkazového profilu otevírá různé cesty k jeho zlepšení:
- Problém, na který můžete narazit, jsou spamové odkazy z nekvalitních webů. Ty je lepší odstranit. Pokud se cíleně zapojíte do odkazového spamu, riskujete v budoucnu vážnou penalizaci.
- Budování odkazů z nerelevantních webů poškozuje nejen pověst vašeho webu, ale i jeho umístění ve vyhledávačích.
- Pokud budujete zpětné odkazy pomocí přesně shodného anchor textu bez ohledu na kontext nebo užitečnost, také zanecháváte drobnou stopu, kterou mohou vyhledávače snadno prokouknout a penalizovat.
Budování kvalitních odkazů je výzva sama o sobě, ale existuje na to spousta dobrých strategií. Mějte na svých stránkách kvalitní a jedinečný obsah, na který budou chtít ostatní odkazovat. Najděte zmínky o svém webu nebo značce a nabídněte jim přidání zpětného odkazu. Nebo se pokuste najít nefunkční odkazy na jiných webech (tematicky příbuzných) a nabídnout jejich majitelům, aby místo nich odkazovali na váš obsah. Možností kvalitního linkbuildingu je nespočet.
Přichází další dynamický rok pro SEO
Prostředí SEO je hodně proměnlivé, jeho trvalou součástí však bude i nadále potřeba učit se a přizpůsobit se mu. Nelze se dále spoléhat na jedinou strategii nebo rychlá řešení. Zaměřením se na potřeby zákazníků, zajištěním procházení a indexace vašich stránek a udržováním základů SEO, budete připraveni na budoucnost vyhledávání řízeného třeba i umělou inteligencí.
Sdílet na facebooku anebo twitteru