Tipy pro optimalizaci zbožových srovnávačů před Vánocemi

Marketing

Představíme vám jeden z optimalizačních fíglů, který u našich klientů používáme. Bude se hodit všem, kteří mají omezený rozpočet. S jeho pomocí vylepšíte biddingovou strategii a maximalizujete tržby za co nejnižší náklady, což oceníte hlavně teď před Vánoci. Pokud nemáte vyladěnou strategii, tak vás tato metoda nespasí. Je to jen jedna z možností, která vám může pomoci.

Není hodina jako hodina

Kouzlo tkví v tom, že si určíte hodiny, které jsou pro vás nejvýkonnější, generují největší počet objednávek, tržeb a mají nejlepší konverzní poměr. U vybraných hodin začnete biddovat „víc“ – podle vámi nastavené strategie: víc produktů, vyšší pozice atd. Naopak hodiny, kdy je to pro vás na zbožových srovnávačích nezajímavé, utlumíte.

Jak na to

Máme několik možností buď si naklikáme report v Google Analytics, anebo si ho vyexportujeme do Google SpreadSheets. My si ukážeme první postup.

Ukázkový report jsme vám v Google Analytics už připravili.

Zvolte výběr dat

Otevřete si ho a zvolte výběr dat, na který chcete report aplikovat. Je to nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak ho vytvořit. Uvidíte data ze zbožového srovnávače – Heureka.cz za vámi určené období. Report by byl samozřejmě přesnější, pokud byste vyhodnocovali každý den zvlášť, hodiny se u dnů mohou lišit. U menších projektů na to nemusíte mít ani dostatek dat.

Optimalizace jednotlivých produktů

Pokud vás zajímá optimalizace určitých produktů, tak můžete využít tento report.

 

Produkty vs. hodiny Heureka

Zobrazí se vám produkty prodané přes Heureku.cz a po rozkliknutí uvidíte, ve kterých hodinách má daný produkt nejvyšší tržby a nejlepší poměr zobrazení a nákupu. Tuto metodu využijete hlavně, když chcete u určitého produktu maximalizovat tržby a jeho PNO.

Vytažení dat do Google Spreadsheets

Pro pokročilejší uživatele, kteří si s daty rádi hrají, jsme připravili návod na vytažení dat do Google Spreadsheets.

Jdeme na to, otevřete si nový Google Spreadsheet a nainstalujte si doplněk Google analytics.

Vytažení dat do Google Spreadsheets

Následně ho najdete v hlavním menu v kategorii „Doplňky“. Nově přidaný doplněk Google Analytics si rozklikneme a zvolíme „CREATE A NEW REPORT“ a otevře se vám následující tabulka.

Create new report

Report

Tržby v hodinách

  1. Do pole „Name“ zvolíte název exportu z Google Analytics do SpreadSheetu, například: Hodiny tržby.
  2. Nastavíte účet, službu a výběr dat, ze kterého chcete data brát.
  3. Do Metrics napište: Revenue (ga:transactionRevenue) (Tržby)
  4. Do Dimensions: Hour (GA:Hour) (Za hodiny)
  5. Klikněte na „Create Report“
  6. Vytvoří se vám nový list s názvem „Hodiny tržby“ - kde budou vyexportovaná data z Google Analytics.
  7. Když si report znovu vygenerujete, tak se vám tento list přemaže. Proto si vytáhneme data do nového listu, kde s nimi budeme dále pracovat a formátovat.
  8. Vytvořte nový list s názvem například: „Report hodiny“.
  9. Do buňky v novém listě například Z2 napište =QUERY('Hodiny tržby'!A16:B39). Je lepší dát tato data na „konec“ listu, protože po očištění si je přesuneme na začátek. Tím se vám budou v tomto listě zobrazovat hodnoty z listu „Hodiny tržby“.
  10. Do sloupce A napíšeme čísla 1-24.
  11. Do sloupce B vložíme vzorec =VLOOKUP(A1;Z1:AA24;2;0). Převedou se nám hodnoty ze sloupce AA do B a k zapsaným hodinám ve sloupci se přiřadí data v posloupné podobě, což potřebujeme například do grafu.
  12. U vzorce VLOOKUP, který jsme rozkopírovali, potřebujeme udělat jednu změnu – u hodiny 24 přepsat A24 na AA1. Data budou posloupně přeřazeny.
  13. Sloupce Z a AA si skryjeme.
  14. Nad sloupci A a B vytvoříme lineární graf, který nám zobrazí data v časové ose.
  15. Tabulku si naformátujeme a upravíme tak, aby se nám s ní dobře pracovalo. Vytvoříme si grafy, pro možnost rychlé orientace.
  16. Podobně si vytvoříme report na jednotlivé dny a můžeme data vyhodnocovat.
  17. Dále na listu „Report Configuration“ najdeme konfiguraci a do třetího řádku zadáme: (ga: a číslo vašeho výběru dat)

Hodiny tržby

Záleží jenom na vás, jaké časové období si zvolíte pro vyhodnocení. Do tohoto listu si můžete také přidat další reporty vepsáním konfigurace jako objednávky a poměr zobrazení produktu a nákupu.

Můžete nakofigurovat:

Hodiny objednávky

Reporty vám vytvoří nové listy, které si opět zpracujete přes query jako v předchozím případě.

Objednávky v hodinách Konverzní poměr Více ke konfiguraci

Sdílet na facebooku anebo twitteru

Zpět nahoru