Jak jsme pomohli Tisknulevne.cz k meziročnímu růstu tržeb z PPC kampaní o 63 %
Několik lídrů na trhu a silná konkurence velkého množství lokálních prodejců - tak vypadá český trh s náplněmi do tiskáren. Jak jsme se v prostředí, kde jsou ostré lokty nutností, vypořádali s požadavkem na nemalý meziroční růst?
Tisknulevne.cz - růst tržeb z PPC kampaní o 63 %
Spolu více než 3 roky
S klientem spolupracujeme již od začátku roku 2015 a tak se velmi dobře známe. Za tu dobu jsme společně realizovali hned několik velkých jednorázových kampaní, ustáli vstup nových hráčů na trh a využili sílu nového e-shopu ve prospěch růstu tržeb.
Dnes Tisknulevne.cz patří mezí lídry na trhu s náplněmi do tiskáren a dalším příslušenstvím. Důkazem, že se klientovi daří, je 16 nově otevřených prodejen po celé České republice v roce 2017. O dalších zajímavostech ze světa Tisknulevne.cz se dozvíte v jejich shrnující infografice.
16 nově otevřených prodejen Tisknulevne.cz
Výkon, ale i brand
V Tisknulevně vědí, že výkonové kampaně jsou důležité, ale je třeba myslet i na budování značky. Proto pravidelně tvoří krátkodobé akce s cílem oslovit nové cílové skupiny. A to se společnými silami daří - meziroční růst návštěvnosti z PPC kampaní dosahuje na 32 % a jejich konverzní poměr se zlepšil o 16,6 %.
ukázka bannerů s pejskem a blondýnou
Jsme rádi, že se klient nebojí do svých bannerů zahrnout trošku vtipu, který v rámci zpětné vazby uživatelé hodnotí pozitivně. O tom, že nápadů na nevšední reklamu je více než dost, dokazuje i nominace na Sexistické prasátečko.
Žádná one man show
V PeckaDesign si zakládáme na dlouhodobé spolupráci. Chceme, aby dosahované cíle byly výsledkem vzájemné kooperace a celý marketing nebyl pouhou one man show v naší režii. Aktivní zapojení klientů je pro nás důležité a jinak tomu není ani zde.
Týmu Tisknulevně jsme vděční za nápady, se kterými přicházejí i za to, že s námi většinu svých nápadu řeší od začátku. Sami přicházejí s řadou dobrých návrhů, které rozpracováváme. A výsledek? Dlouholetý meziroční růst v řádech desítek procent.
Tip: Poslechněte si rozhovor s majitelem Martinem Pěničkou z roku 2016 na MladyPodnikatel.cz
Udržitelný růst se stabilní nákladovostí
Důležitým faktorem pro klienta jsou kromě tržeb také ukazatele nákladovosti - PNO a CPA. Proto nemůžeme spoléhat pouze brandové a remarketingové kampaně cílící na uživatele, kteří Tisknulevně dobře znají , ale musíme úsilí investovat i do získávání nových zákazníků, kteří konvertují.
Na co se v PPC kampaních zaměřujeme
Prodej tonerů do tiskáren patří mezi velmi konkurenční tržní segmenty. Ceny prokliku v rámci PPC systémů jsou tedy rovněž nad obvyklým průměrem. S cenovými nabídkami a jinými výraznějšími změnami operujeme velmi opatrně, většinou v rámci experimentů, jež AdWords nabízí. Primární důraz při optimalizaci věnujeme kampaním, které cílí na uživatele v DO fázi. Ty reprezentuje remarketing, nastavený dle časových intervalů a uživatelského chování.
A/B testování
Klíčový typ kampaní představují Google Nákupy. Za posledního půl roku vykazují vytrvalý meziroční růst tržeb v intervalu 50 - 80 %. Vycházíme z prověřené Bloomartyho struktury, kterou jsme původně rozšířili. Nyní však opět pracujeme na zeštíhlování. Důvodem je získání více dat o konverzích pro efektivnější strojové učení.
Tisknulevne.cz na Google
Do třetice, vedle remarketingu a Google Nákupů hrají významnou roli produktové kampaně ve vyhledávací síti, generované PPC HITem. Jak v AdWords, tak Skliku. Vzhledem k nabízenému sortimentu je to logické. Zájemci o koupi hledají velmi konkrétní, přesně označený produkt, kompatibilní s jejich zařízením. Na tyto kampaně jsou navázány automatická pravidla, orientovaná jak na pozice umístění, tak na samotný výkon.
Z dlouhodobější perspektivy ovšem není strategické se orientovat pouze na kampaně zaměřené na okamžitý výkon. See a Think fázi pokrývají kampaně ve vyhledávací síti, orientované na obecné výrazy, případně výrazy spojené s lokalitou, nebo konkrétní značkou. Impulzy, k jejich rozšiřování, poskytují dynamické reklamy ve vyhledávání.
Výzva v podobě automatizace
V rámci AdWords nyní přecházíme na sofistikovanější cenové nabídky, založené na bázi machine learningu oproti klasické CPC, resp. rozšířené CPC. Jedná se o cenu za akvizici CPA ale především ROAS - cílovou návratnost investic do reklamy. Cílem tohoto opatření je především úspora finančních prostředků ve fázi akce, nákupu zákazníka.
Protože Sklik ukončuje provoz PPC HITu, předěláváme nyní produktové kampaně prostřednictvím PPCBEE, s nímž máme bohaté zkušenosti.
Co o spolupráci říká klient?
„Na spolupráci s PeckaDesign si vážím kromě nadstandartního vstřícného osobního přístupu hlavně profesionality a odvahy experimentovat. Jako majitel firmy mám tak jistotu, že oblast PPC reklamy a zbožových srovnávačů máme pokrytou skutečnými profesionály, kteří neustále sledují nejnovější trendy v těchto oblastech. Zároveň jsou dostatečně flexibilní a odvážní realizovat naše kampaně v rámci naší celkové marketingové strategie. Aktuálně nastavený model spolupráce je tak inspirativní a zábavný pro obě strany.“ Martin Pěnička, majitel Tisknulevne.cz
Na závěr bychom rádi Tisknulevne.cz pogratulovali k letošnímu 20. výročí od založení a popřáli jim mnoho dalších let po našem boku.
Sdílet na facebooku anebo twitteru