Dvojité výročí spolupráce s NAY
Když si vzpomenu na začátky naší spolupráce s NAY, je těžké uvěřit, že už uběhlo celých 14 let od jejího startu na poli UX a frontendu a 10 let od chvíle, kdy jsme se pustili také do vývoje celé e‑commerce platformy. Toto výročí pro nás není jen obyčejným datem v kalendáři, ale milníkem, který mě nutí k zamyšlení nad vším, co jsme společně prošli a vybudovali.
Na úvod doplňme, že NAY Elektrodom si od svého založení v 90. letech na Slovensku vybudoval pozici špičky na trhu s elektronikou a domácími spotřebiči. Od roku 2014 začal působit také v Česku, přičemž zde rozšířil své působení převzetím společnosti Electro World od britského Dixons Retail. My se v PeckaDesign pak dlouhodobě staráme o vývoj a provoz obou e‑shopů: nay.sk a electroworld.cz.
Počátky spolupráce na poli UX a frontendu
Začneme trochou historie: Na jaře roku 2010 nás oslovila společnost NAY s projektem e‑shopu. Ujali jsme se úkolu a vzali si na starost návrh UX a frontend nového online projektu. Během tohoto procesu jsme také přispěli k výběru jména nové značky, a tak vznikl e‑shop Shoppie.sk.
Pro Shoppie.sk jsme vytvořili design obchodu včetně frontendových HTML šablon, zatímco samotnou platformu zajišťoval NetDirect. Následující rok byla naše role dále rozšířena o design UX a frontend pro hlavní „mateřský“ e‑shop nay.sk, obojí už v responzivním designu.
Přechod e‑shopů pod naši správu
Průlom přišel na přelomu let 2013 a 2014. Tehdy NAY učinilo zásadní rozhodnutí přenést vývoj e-commerce platformy pod naše křídla. Jaro 2014 tak znamenalo start nové kapitoly naší spolupráce s novými výzvami. Před námi stál ambiciózní cíl – do konce roku vybudovat úplně nový e‑shop nay.sk, což si vyžádalo významné přepracování naší tehdejší e-commerce platformy. Zvládli jsme to a v lednu 2015 jsme hrdě spustili nový e‑shop.
To však byl jen začátek. O pouhé čtyři měsíce později, v květnu 2015, jsme přidali do našeho portfolia další velký projekt: e‑shopové „dvojče“ electroworld.cz pro českou síť prodejen, kterou NAY akvizicí rozšířila. Oba e‑shopy tak společně začaly tvořit jednu integrovanou obchodní a technologickou platformu.
Vedle převzetí e-shopů Nay.sk a ElectroWorld.cz do naší správy, jsme také převedli provoz e-shopu Shoppie.sk od původního poskytovatele platformy a to hned následující měsíc – v červnu 2015. Zatímco Electro World byl spuštěn pouze s upraveným designem NAY, Shoppie.sk dostal zcela novou, svěží grafiku, která jej odlišovala od mateřského e-shopu.
Po dvou letech NAY rozhodl o ukončení provozu Shoppie.sk a sjednocení svého slovenského e-commerce působení pod jednou značkou NAY. Současně, mezi lety 2016 až 2019, jsme pracovali na integraci ERP systému SAP, vytvořili zcela nový design pro Electro World a připravili komplexní REST API pro napojení na mobilní aplikaci, kterou vytvořila společnost GoodRequest.
Úspěšný redesign a technologický posun
V roce 2020 nás čekal redesign obou e‑shopů, na který bylo nejprve vyhlášeno výběrové řízení. Tendr jsme úspěšně zvládli a během následujícího roku 2021 jsme v rámci desetiměsíčního sprintu kompletně přepracovali oba weby, které jsme spustili ještě před startem hlavní vánoční sezony. Vyvinuli jsme také speciální verze e‑shopů pro prodavačské tablety Samsung, aby usnadnily práci na prodejnách. To vše převážně v „covidovém“ režimu na home office.
Redesign byl zaměřen na zlepšení rychlosti e‑shopů, uživatelského prožitku a zvýšení konverzního poměru. Tato snaha přinesla ovoce, například Electro World zaznamenal v letní sezóně meziroční nárůst tržeb o 13 %, což představovalo zvýšení o 114 milionů korun. Tento výsledek byl oceněn v soutěži IEA – Internet Effectiveness Awards.
Speciální e‑shopy pro prodavače na prodejnách
Jak bylo řečeno výše, v rámci nové platformy jsme vyvinuli také dvě speciální aplikace určené pro podporu prodejců v obchodech NAY i Electro World. Tyto aplikace byly zpočátku optimalizovány pro tablety Samsung, které byly standardní výbavou prodejců, ale díky své flexibilitě a responzivnímu designu se dnes používají napříč různými zařízeními od mobilních telefonů přes tablety až po stolní počítače na kioscích.
Tato rozšíření nejen zvýšila efektivitu prodejců, ale také zdvojnásobila naše závazky v podobě čtyř různých e‑shopů, které i přes sdílení jednotného backendu mají na frontendu specifické procesy. Ty reflektují jak odlišné legislativní požadavky, tak rozdílné nákupní a prodejní potřeby zákazníků a prodejců.
Závěrem… děkujeme!
Projekty e‑shopů pro NAY a Electro World dlouhodobě přinášejí PeckaDesign významný posun jak technologicky, tak i businessově. Každý úspěšně zvládnutý úkol náš tým posiluje a obohacuje o cenné zkušenosti.
Spolupráce s tak předními klienty, jakými NAY a Electro World jsou, je pro nás nejen profesním oceněním, ale i osobním potěšením. Za tuto příležitost a důvěru jim patří náš hluboký dík.
Sdílet na facebooku anebo twitteru