Spustili jsme Super zoo! E-shop na revoluční e-commerce platformě Publicator 7

S velkou radostí oznamujeme, že jsme spustili zbrusu nový e-shop pro Super zoo, lídra na trhu se zvířecími potřebami. Projekt je v mnoha směrech unikátní a pro svůj chod využívá e-commerce platformu Publicator 7.
Super zoo s miliardovými obraty
Plaček Pet Products je česká rodinná firma zabývající se prodejem zvířecích potřeb s ročním obratem přes 4 miliardy korun. Ve svém oboru patří ke klíčovým hráčům na evropské scéně. Obchodní aktivity společnosti zahrnují velkoobchod a globální export, obchody se zvířaty a službami a e-shop.
Projekt Super zoo představoval rozsáhlý a ambiciózní úkol, který zahrnoval návrh a implementaci českého a slovenského e-shopu www.superzoo.cz, www.superzoo.sk.
Pokud se už nemůžete dočkat výsledku, zamiřte nejprve na referenci projektu, kde se dozvíte vše o pokročilých funkcích e-shopu.

10 zásadních kroků, které vedly k úspěchu
Mise Super zoo je přinášet majitelům zvířat a jejich mazlíčkům lásku, radost a štěstí. Další důležitý mindset Super zoo je víra v Omnichannel – nejchytřejší koncept na trhu. Naším úkolem v PeckaDesign bylo naplnit i ta nejnáročnější očekávání, aby byl výsledek bezchybný a celkově zapadal do byznysu klienta.
Krok 1: Získali jsme byznys insight
Spolupráci jsme odstartovali workshopem u klienta. Během něj jsme rychle pochopili, proč je redesign e-shopu nezbytný, jak funguje klientův byznys, jaké má cíle a co od projektu očekává. Když jsme si ujasnili skutečnou motivaci pro změnu, bylo jasné, že máme před sebou opravdu výjimečný projekt.

Krok 2: Pustili jsme se do webové detektivní práce
Dalším krokem bylo uživatelské testování stávajícího e-shopu, díky kterému jsme odhalili, co funguje a co bude třeba zlepšit. Výsledky jsme pečlivě zaznamenali, a to včetně screenů, videí a priorit. Testovali jsme online se stávajícími i novými uživateli, které jsme za účast odměnili.
Krok 3: Zmapovali jsme mysl zákazníků Super zoo
Na uživatelské testování jsme navázali hloubkovými rozhovory. To abychom zjistili, co zákazníci Super zoo skutečně chtějí. Výsledkem byly stručné a jasné závěry rozdělené do hlavních zákaznických kategorií, které jsme přehledně zaznamenali dle témat a priorit. Klíčové poznatky jsme shrnuli v závěrečné zprávě a krátké prezentaci, abychom si potvrdili s klientem směr, kterým se vydáme.
Krok 4: Pochopili jsme offline byznys
Pro poznání byznysu klienta bylo důležité pochopit nejen online, ale i offline prostředí. Navštívili jsme proto kamenné prodejny a sklad, sledovali procesy, komunikovali se zaměstnanci a zjišťovali, co by šlo vylepšit. Získané informace jsme pečlivě zaznamenali, což nám pomohlo vybudovat skutečně efektivní omnichannel řešení a hlubší partnerství.


Krok 5: Poznali jsme všechny systémy
Pro správnou synchronizaci dat jsme zmapovali všechny systémy, které s e-shopem komunikují (např. CRM) a zjistili, jaká data obsahují. Detailně jsme vše analyzovali a spolu s klientem jsme se pustili do návrhů řešení, aby byly přenosy informací co nejefektivnější.
Krok 6: Otevřeně jsme komunikovali
Zmapovali jsme role a kompetence všech zapojených stran (core týmu, agentur i externích dodavatelů). Všechno jsme přehledně zaznamenávali, abychom předešli chybám v komunikaci a aby žádné důležité detaily nepropadly sítem času.
Abychom se vyhnuli e-mailovému chaosu, museli jsme si definovat místa a způsoby komunikace. Dodnes komunikujeme v Asaně!
Krok 7: Sestavili jsme roadmapu
Na základě specifikace jsme vytvořili backlog s úkoly a následně sestavili roadmapu projektu. Díky tomu jsme získali přehled o prioritách a náročnosti jednotlivých kroků. Podrobná roadmapa nevznikla hned na začátku spolupráce, ale až po důkladné přípravě.
Sestavení roadmapy bylo extrémně náročné, protože jsme měli ve výsledku roadmapy dvě – paralelně se totiž vyvíjela e-commerce platforma Publicator 7 a na ni jsme navazovali s projektovými pracemi.


Krok 8: Určili jsme realizační týmy
Identifikovali jsme klíčové hráče a sestavili realizační týmy podle roadmapy, aby bylo jasné, že projekt zvládnem. Pracovali jsme v milestonech, které jsme pravidelně vyhodnocovali, takže jsme mohli okamžitě reagovat na případné problémy.
Od začátku realizace jsme nevyměnili jediného člověka z týmů a tato stabilita nám velmi pomohla k úspěšné realizaci.
Krok 9: Nic jsme nepodcenili
Od začátku jsme důsledně zjišťovali všechny klíčové informace o potřebách Super zoo. Jen tak jsme se vyhnuli metodě pokus-omyl a mohli začít vyvíjet projekt s jasným cílem a bez zbytečných experimentů. Všechny workshopy jsme si nahrávali, abychom mohli kdykoliv zpětně ověřit důležité informace.
Krok 10: Testovali jsme, testovali a testovali
Od prvních návrhů jsme připravovali prototypy, které jsme navrhovali ve figmě. Při uživatelských testováních jsme si neustále ověřovali své hypotézy a měnily je na základě zpětné vazby tak, aby byl výsledný UX design perfektní.
Testovali jsme i výkon samotného řešení, abychom měli jistotu, že v ostrém provozu nebudou problémy, a dle toho škálovali K8s cluster, v kterém projekt běží.
Unikátní e-shop bez kompromisů
Jsme přesvědčeni, že se nám podařilo vytvořit unikátní e-shop, díky kterému Super zoo získá před konkurencí ještě větší náskok. Spolupráce s klientem byla excelentní a po celou dobu realizace bylo vidět, že se jedná o srdeční záležitost všech zúčastněných.
V Pecce jsme hrdí, že můžeme tvořit e-commerce projekty pro klienty, jakými je Super zoo, a děkujeme za projevenou důvěru. Udělali jsme víc než je v lidských silách, aby byl výsledek Super Pecka!
Víc o projektu se dozvíte v naší referenci a už brzy se také můžete těšit na sérii článků, kde vám všechny vyladěné funkcionality jednu po druhé představíme!
Před a po redesignu



Zákulisní informace
Dočetli jste až sem? Pak si zasloužíte pár zajímavostí ze zákulisí projektu:
- Celkem proběhlo 200 cca 2 hodinových workshopů s klientem. Všechny jsme nahrávali a průběžně se k nim vraceli, abychom měli vždy jistotu, že při realizaci funkčností chápeme i drobné detaily.
- Na projektu pracoval UX designér, kodér, 2 UX výzkumnice a 2 realizační developerské týmy s celkem 10 programátory a 2 projektovými manažery.
- Celkem proběhla 4 uživatelská testování s reálnými zákazníky v různých fázích projektu.
- Super zoo byl navrhován jako mobile first a jedná se o nejrozsáhlejší projekt, který náš designér připravoval ve Figmě 🙂
Sdílet na facebooku anebo twitteru